El principal instrument d’interrelació amb els viatgers de què disposa FGV és el Comité de Participació de Clients. La seua finalitat és reunir en un mateix espai comú a representants d’entitats socials i clients de FGV que usen sovint el servici, perquè:
- Ajuden amb les seues aportacions a tindre una visió més pròxima de la nostra imatge i servicis.
- Al mateix temps, es vegen implicats en la resolució de les demandes.
- Plantegen noves accions pensant a millorar la qualitat, comoditat i seguretat del servici.
El Comité de Participació de Clients (un en Metrovalencia i un altre en el TRAM d’Alacant) està format per un màxim de 15 persones. Han d’actuar i reunir-se de forma coordinada: es tracta de constituir una espècie de grup de treball on, amb temes taxats i un orde del dia previ, es realitze una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. Es realitza una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.
Les entitats que integren el Comitè de Participació de Clients són representants d’associacions i entitats públiques, així com membres designats per les diferents Universitats públiques. A més, participen en cada taula almenys quatre persones clients freqüents, que són convidades per a conèixer les seues aportacions. Per part de FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els indicadors de satisfacció del client i les enquestes i sondejos demoscòpics, o aquells temes que, per política d’empresa, ens interesse exposar a debat.
En el Comitè de Participació de Clients es presenten també les enquestes anuals de qualitat i els seus resultats seran també guies i indicadors per a trobades futures.