Data
24 de March de 2014

El 44 per cent dels usuaris del TRAM d’Alacant viatja per oci, compres o turisme

El 44 per cent dels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant es desplaça en aquest sistema de transport per oci (30,6 per cent), compres (9,6 per cent) o turisme (3,9 per cent), segons es desprén dels resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC), realitzat el passat mes de juliol darrere d’efectuar 1.501 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les dues línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional. Atés que les enquestes es van realitzar a l’estiu, en les estadístiques no es troba la Línia 2 Luceros-Sant Vicent del Raspeig que es va posar en marxa al setembre.

El primer motiu per a viatjar en el TRAM és l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 30,6 per cent; seguit del treball, amb un 27,8 per cent; les visites a familiars i amics, 13,4 per cent; compres, 9,6 per cent; gestions (bancs, institucions…), 5,8 per cent; visites mèdiques, 4,4 per cent; visita turística, 3,9 per cent i, estudis, 3,1 per cent.

Aquesta última dada canviarà de manera notable l’any que ve, en incorporar-se a l’Índex de Satisfacció al Client la Línia 2, Luceros-Sant Vicent del Raspeig, que trasllada diàriament a milers d’estudiants fins a la Universitat, amb la qual cosa l’exigu 3,1 per cent s’elevarà de segur a cotes molt més altes.

El 38,1 per cent dels clients utilitzen el TRAM diàriament en les jornades laborables, dues o tres dies el 28,6 per cent, una vegada a la setmana el 10 per cent i una vegada cada quinze dies o cada mes el 7,1 per cent.

Quant a les dites jornades laborals, el 24,2 per cent dels usuaris es desplaça en el TRAM els divendres; el 23,9 per cent el dimarts; el 23 per cent el dilluns; el 16,2 per cent els dimecres i el 12,7 per cent els dijous.

D’entre els clients del TRAM, un 44,7 per cent residix en la capital i el 37,7 per cent en la resta de la província. El 9,7 per cent és d’una altra província d’Espanya i el 2,3 per cent viu en l’estranger.

Bona valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de 8,34 punts sobre deu al servei global del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’esmentat Índex de Satisfacció al Client (ISC). D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servei que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i dènou sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (9,17 punts), les escales mecàniques (8,86) i la seguretat en el trajecte (8,80). Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall de set punts, en concret 6,75 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, les següents puntuacions més baixes, són la no massificació de viatgers en els trens, amb 7,22 punts, i la freqüència de pas, amb 7,42 punts, ambdós amb una valoració de notable.

La Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,88 punts, és la millor valorada pels clients, seguida per la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,49 punts; la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,30 punts i la Línia 1 (Estels-Benidorm), amb 8,06. És a dir, totes elles registren un notable, en el cas de les dues primeres un notable alt.
 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...