Data
24 de March de 2022

El 47,3% de les persones usuàries del TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que ho “prefereix” a altres mitjans de transport

El 47,3% de les persones usuàries del TRAM d’Alacant assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “prefereix” desplaçar-se amb el tramvia davant altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (*ISC) corresponent a 2021.

A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan en un 36,5% per no disposar de vehicle privat; 23,8% davant les dificultats per a trobar aparcament; per no disposar d’un altre mig públic (12,1%), i la resta per qüestions com la comoditat (11,7%), proximitat (7,4%), rapidesa (7,2%), economia/estalvie (1,9%) o tindre el cotxe desbaratat (1,7%).

Aquest estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels clients i clientes sobre el servei del TRAM d’Alacant, es va realitzar a l’octubre, després d’efectuar 1.510 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,52%, amb un interval de confiança del 95,5%, entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

El mateix informe assenyala que el 29,2% dels passatgers i passatgeres del TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb aquest sistema de transport malgrat posseir vehicle propi, enfront del 70,8% que viatja perquè no disposa de cotxe particular.

Quant al transbord de línies, el 14,4% sí que realitza aquest tipus de desplaçaments, mentre que el 85,6% restant no ho efectua. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produeix és en la de Marq-Castillo (50,6%), seguida de Lucentum (20%), Benidorm (11,9%), i Luceros (6,5%).

Valoració del servei

Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,63 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2021.

El percentatge d’usuaris i usuàries que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 96%, mentre que el que el qualifica de “normal” és del 3,4%. Tan sols el 0,6% se sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (8,94); l’accessibilitat al tren (8,88); la senyalització (8,80); l’accessibilitat a l’estació (8,77) i la puntualitat (8,74) punts. 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...