Data
03 de April de 2015

El 59,5 per cent dels usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motiu de treball o estudis

El 35,6 per cent dels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant es desplaça en aquest sistema de transport per motius de treball i el 23,9 per cent per estudis, segons es desprén dels resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014, realitzat el passat mes de setembre darrere d’efectuar 1.526 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les tres línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional.

L’increment de 20 punts dels viatgers per motius d’estudis, que en 2013 era del 3,1 per cent, es deu, principalment, a l’entrada en servei de la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) que mobilitza diàriament a milers d’universitaris.

Darrere d’aquests dos motius, que acumulen el 59,5 per cent del total de desplaçaments, se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 12,4 per cent; seguit per les visites a familiars i amics, amb el 10,1 per cent; gestions (bancs, institucions…), amb el 6,9 per cent; compres, amb el 6,2 per cent; serveis mèdiques, amb el 4,3 per cent; i el turisme, amb el 0,5 per cent.

Els viatgers d’Alacant ciutat, majoria

D’entre els clients del TRAM d’Alacant, més de la mitat, un 51 per cent, residix en la capital i el 43,8 per cent en la resta de la província. El 2,8 per cent és d’una altra província d’Espanya i el 2,4 per cent viu en l’estranger.

Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca el municipi d’El El Campello, que aporta el 13,6 per cent del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 8,7 per cent; La Vila Joiosa, amb el 5,4 per cent; Benidorm, amb el 4,7 per cent, Sant Joan amb el 2,6 per cent i Dénia, amb el 2,4 per cent.

Clients habituals

El 57,4 per cent dels clients utilitzen el TRAM diàriament en les jornades laborables, dues o tres dies a la setmana el 24,3 per cent, una vegada a la setmana el 6,2 per cent i una vegada cada quinze dies o cada mes el 3,7 per cent. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,6 dies a la setmana.

Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 28,6 per cent dels usuaris; deu viatges, el 26,3 per cent; entre cinc i nou viatges, el 21,2 per cent; entre onze i dènou viatges, el 15,3 per cent i vint o més viatges, el 5,5 per cent. La mitjana és de huit viatges a la setmana.

Bona valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de 8,33 punts sobre deu al servei global del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’esmentat Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014. D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servei que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i quinze sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són el funcionament en general (9,05 punts), la puntualitat (8,78), la senyalització (8,78), seguretat en el trajecte (8,74) i absència de cues (8,71)

Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall de set punts, en concret 6,68 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, les següents puntuacions més baixes, són la no massificació de viatgers en els trens, amb 7,19 punts, i informació sobre interrupcions, amb 7,41 punts, ambdós amb una valoració de notable.

La Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), en la seua primera aparició en l’enquesta de l’Índex de Satisfacció del Client, se situa ja en el cap de trajectes millor valorats, amb 8,43 punts, deu desenes per damunt de la mitjana global. Li seguixen la Línia 1 Estels-Benidorm), amb 8,41 punts; la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,24 punts; la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,21 i, finalment, la Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,13. És a dir, totes elles registren un notable, per damunt dels huit punts.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...