Data
31 de January de 2010

El TRAM d’Alacant supera la primera Auditoria de Seguiment del certificat de Qualitat Europea

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) – TRAM Metropolità d’Alacant ha superat recentment l’Auditoria de Seguiment del Sistema de Gestió de la Qualitat del servici de Transport Públic de Passatgers de les línies 1, 3 i 4 per les que circulen trenes-TRAM.
Esta és la primera renovació dels controls que certifiquen que FGV complix tots i cada un dels compromisos adquirits en la Norma Europea de Qualitat UNE-EN 13816, després de l’obtenció d’esta certificació oficial fa just un any.
AENOR, òrgan que controla l’obtenció i conservació del segell de Qualitat Europea, ha corroborat que la xarxa de FGV d’Alacant conserva les qualitats que en 2008 li van valdre esta certificació, entre elles, la puntualitat. De fet, més del 95% dels tramvies de la xarxa TRAM arriben i partixen a l’hora prevista de les parades i estacions.
Esta característica ha sigut destacada pels propis usuaris del servici, que a través de l’últim Índex de Satisfacció del Client (ISC), han valorat molt positivament la puntualitat dels trajectes que realitzen els tramvies.
L’optimització energètica, la seguretat de la xarxa i la satisfacció dels usuaris -els viatgers puntuen amb un 8,44 el servici global del TRAM- són altres dels paràmetres avaluats per AENOR.
A més, d’acord amb els compromisos adquirits en esta norma, FGV ha adaptat tots els seus baixadors i estacions per a les persones amb mobilitat reduïda i ha posat a disposició dels seus viatgers tots els elements informatius previstos en parades i unitats, mentres que l’ocupació màxima de les unitats és de quatre persones per metre quadrat.
La Norma Europea de Qualitat UNE-EN 13816 també valora que el cent per cent de les reclamacions efectuades pels usuaris del TRAM es conteste en menys de vint dies i que més del 90% de les actuacions dels empleats de FGV es realitze d’acord amb les condicions de disponibilitat, actitud comercial, competències i aparença descrites en el Pla d’Atenció al Client.
El certificat de la Norma de Qualitat Europea UNE-EN 13816 està orientat al transport públic de passatgers i permet determinar les condicions en què es presta este servici al viatger. Els objectius d’esta norma són incrementar la qualitat, determinar les necessitats i expectatives dels usuaris, adequar els recursos disponibles, proporcionar una satisfacció afegida al client i establir un barem de mesurament entre les empreses que disposen d’esta certificació.
La norma tracta de posar-se en el lloc dels usuaris i per això utilitza criteris com a horaris, freqüències, grau d’ocupació, neteja o confort del servici oferit; seguretat de totes les línies i instal·lacions; regularitat i puntualitat dels trens; atenció i informació al viatger; així com, les accions impulsades per a disminuir l’impacte ambiental.
 
 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...