Data
11 de February de 2016

FGV i Ajuntament d’Altea analitzen l’evolució de les obres del TRAM d’Alacant en el municipi

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel García de la Bandera, i l’alcalde d’Altea, Jaume Llinares, han analitzat en una reunió celebrada en la localitat de la Marina l’evolució de les obres del TRAM d’Alacant en el municipi per a millorar les condicions de servici de la Línia 9 (Benidorm-Dénia).

En la trobada, en el que van participar diversos regidors i tècnics de FGV, s’ha realitzat un balanç sobre el desenrotllament de les obres, que seguixen al ritme previst. A més, s’ha acordat traslladar la neteja del pont metàl•lic del Riu Algar per a evitar qualsevol tipus de molèsties als veïns d’Altea, tal com l’Ajuntament havia plantejat.

FGV va iniciar el passat 13 d’octubre les obres de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 de la xarxa TRAM d’Alacant de FGV entre Altea i Calp. El pressupost d’esta actuació ascendix a  9,2 milions d’euros, IVA inclòs, i forma part de les actuacions previstes en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) per a garantir la qualitat del servici i aconseguir els estàndards de la resta de la xarxa.

Amb motiu d’esta actuació és necessari interrompre la circulació de trens en el tram afectat, per un termini de sis mesos, per la qual cosa FGV oferix un servici alternatiu d’autobusos entre les estacions d’Altea i Calp. Els autobusos realitzen parada en zones pròximes als baixadors de  Garganes i Cap Negret i en la pròpia estació d’Olla d´Altea.

Treballs previstos

Els treballs es desenrotllaran entre els punts quilomètrics 53+225 (Altea) i 64+620 (Calp) de l’esmentada Línia 9 del TRAM, amb una longitud total d’actuació d’11,395 km, incloent les estacions i baixadors d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp.

L’objecte del projecte constructiu, que tindrà en conjunt nou mesos de termini per al seu desenrotllament, comprén la renovació integral de la superestructura de via; el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d’alguns aspectes com a substitució de taulers, neteja de ponts metàl•lics, augment de gàlib en túnels, millora de la plataforma, millora del drenatge, mitigació de riscos geològics en talussos de trinxeres i terraplens, millores d’obra civil per a suport de les instal•lacions de senyalització i comunicacions; i les actuacions de condicionament i millora de les estacions.

La longitud de la Línia 9 és de 50,8 km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servici als municipis de l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant. En 2014 va transportar 751.172 viatgers.

Amb esta actuació, l’empresa pública de transports pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment de la Línia 9 del TRAM d’Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...