Data
24 de November de 2010

FGV oferix serveis mínims del 60% en els aturs sindicals convocats a Alacant els caps de setmana d’agost







La crida de vaga afecta als maquinistes de les línies 1, 3, 4 i 4L de TRAM Metropolità d’Alacant, i ha desembocat en deu jornades alternes d’aturs parcials -tots els caps de setmana entre el 31 de juliol i el 29 d’agost- de dues hores de durada cadascun entre les 11 i les 13 h i les 18 i les 20 hores.

La Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana ha dictaminat que es garanteixin, com serveis essencials mínims, el 60 per cent de les circulacions ordinàries regulars dels trens i tramvies durant aquests dies. És a dir, que seguiran prestant servei 56 de les 90 circulacions programes durant les hores de vaga.

Els trens i tramvies afectats pels aturs que es trobin circulant en l’hora d’inici dels aturs haurien de continuar fins a l’estació -no baixador- més pròxim del recorregut, que permeti el seu estacionament sense obstaculitzar la circulació.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana lamenta les molèsties que va a ocasionar als seus usuaris la nova convocatòria d’aturs que es farà el mes que major afluència de viatgers suporta la xarxa TRAM. El passat any més de 530.000 usuaris van utilitzar aquest mitjà de transport a l’agost.

 

Origen del conflicte

La convocatòria d’una nova vaga per part d’UGT i CC.OO., se sustenta en la negativa d’aquests sindicats a acceptar la proposta de l’empresa de disposar d’un gràfic únic que reguli la jornada laboral dels maquinistes del TRAM d’Alacant.

El nou gràfic funciona des de fa un mes sense que s’hagin produït problemes ni manques en la cobertura del servei, amb el que s’ha demostrat l’eficàcia i racionalització dels torns de treball que ha suposat la nova organització.

A més, s’afavoreix la rotació dels conductors per les tres línies electrificades (L1, L3 i L4), completa les seves capacitats per a desembolicar-se per diferents traçats i amb diferents tipus de trens o tramvies, i rendibilitza els recursos disponibles per a poder donar servei als futurs desenvolupaments de la xarxa.

Aquest nou gràfic no altera les condicions de treball dels maquinistes ni implica la perduda de cap lloc de treball, però si comporta una reorganització més eficaç del personal existent.

FGV lamenta l’actitud dels convocants que, malgrat gaudir d’unes condicions de treball favorables amb una jornada laboral inferior a les 40 hores setmanals i uns salaris mitjos de 35.000 euros anuals, van a paralitzar aquest servei en el període de més afluència de viatgers.

Els usuaris que desitgin ampliar la informació d’horaris i freqüències poden cridar al telèfon 900 72 04 72 d’Atenció al Client del TRAM Metropolità d’Alacant. Aquesta informació també està disponible en la pàgina web del TRAM (www.fgvalicante.com).

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...