Data
23 de January de 2025

FGV participa en una experiència pilot amb tecnologia làser per a monitorar el flux de viatgers en l’estació de Luceros de TRAM d’Alacant

TRAM d'Alacant Luceros
  • L’empresa líder en Intel·ligència Artificial Espacial, Outsight, i l’integrador tecnològic de referència, SICE, impulsen una iniciativa pionera a Espanya en el sector ferroviari
  • La informació servix per a conéixer la utilització de recursos, les hores del dia amb major o menor afluència o les taxes d’ocupació dels servicis
  • L’empresa pública podrà conéixer el nombre de persones que hi ha en l’estació, la quantitat de viatgers que entra per cada accés, els usuaris que entren i ixen per cada torn o els passatgers que pugen i baixen per l’escala

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) participa en una experiència pilot que es desenvolupa en l’estació de Luceros de TRAM d’Alacant que utilitzant la tecnologia de làser LiDAR permet monitorar en temps real i de manera anònima el flux de persones.

La prova pilot, que compta amb fons europeus i és pionera a Espanya en el sector ferroviari, la desenrotlla Outsight, empresa líder en tecnologia de Percepció en 3D (Intel·ligència Artificial Espacial), en col·laboració amb SICE, integrador tecnològic de referència.

El projecte usa un nou tipus d’Intel·ligència Artificial en 3D amb sensors LiDAR instal·lats en l’estació per a recopilar dades clau. Esta tecnologia LiDAR, és un sistema que utilitza làsers per a mesurar distàncies, crear mapes tridimensionals i detectar moviment de manera anònima.

El programa de Outsight permet recopilar dades detallades sobre l’ocupació i moviment dins de l’estació de manera anòmina, creant així un bessó digital 3D en temps real. D’esta manera, FGV podrà verificar en temps real les zones amb major acumulació de persones i identificar temps d’espera en cada àrea, la qual cosa ajuda a entendre els moments de major demanda i planificar millor els recursos.

Com a exemple, l’empresa pública podrà conéixer el nombre de persones que hi ha en tot moment en l’estació, la quantitat de viatgers que entra per cada accés, els usuaris que entren i ixen per cada un dels torns, els passatgers que pugen i baixen per l’escala determinada, el temps mitjà d’espera en les cues de màquines expenedores automàtiques, la grandària de la cua de gent que espera en la taquilla a ser atesa en qualsevol instant, el temps mitjà d’espera a ser atés i un llarg etcètera.

En definitiva, esta informació servix a fGV per a conéixer la utilització de recursos, les hores del dia amb major o menor afluència, les taxes d’ocupació dels servicis, etcètera. A més, esta solució monitora els fluxos d’entrada i eixida de passatgers, proporcionant una anàlisi detallada del comportament en diferents moments del dia. També s’analitza la densitat d’ocupació per a detectar colls de botella i proposar millores que optimitzen la circulació dels usuaris.

La prova pilot tindrà una duració d’entre 3 i 4 mesos, temps en el qual s’avaluarà el seu impacte en la gestió de passatgers i es generaran informes detallats per a fGV. Estes dades serviran per a identificar àrees de millora i explorar noves col·laboracions que expandisquen l’ús d’esta tecnologia en altres infraestructures intel·ligents.

 

Notícies relacionades

16 - 02 - 2025

TRAM d’Alacant va facilitar al gener 1,4 milions de desplaçaments

Els moviments diaris són 88.112 més que en el mateix període de 2024, un 6,28 % més La Línia 2...
12 - 02 - 2025

FGV destinarà 7,8 milions d’euros al manteniment de catenària, subestacions elèctriques i instal·lacions de baixa tensió en TRAM d’Alacant

El contracte serà per tres anys amb la possibilitat de dos pròrrogues anuals que elevarien la inversió a 12,8 milions...
08 - 02 - 2025

Els jóvens van estalviar 5,7 milions d’euros en realitzar 7,2 milions de viatges en TRAM d’Alacant gràcies a l’Abonament Jove en 2024

L'Abonament Jove Gratuït ha suposat el 35,5% dels viatges i s'ha convertit en el primer títol de transport més utilitzat...