Data
27 de July de 2023

La Generalitat presenta les actuacions de modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant a la ciutadania de Dénia i Benidorm

  • La campanya “La teua fas l’últim TRAM” s’instal·la hui dijous al carrer Marqués de Camp a Dénia i el demà divendres al Parc d’Elx de Benidorm
  • Les actuacions realitzades han sigut finançades per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional Comunitat Valenciana 2014-2020

La Generalitat, a través de la Direcció General de Fons Europeus i de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha presentat hui a Dénia la campanya “La teua fas l’últim TRAM”, per a donar a conéixer les obres de modernització que s’han anat realitzant al llarg dels últims anys en la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) i que han comptat amb finançament europeu.

A Dénia s’ha instal·lat hui dijous un punt informatiu al carrer Marqués de Camp, de 10 a 14 hores. El divendres, la campanya “La teua fas l’últim TRAM” arriba al Parc d’Elx de Benidorm, també de 10 a 14 hores.

Els dos dies s’han previst dinàmiques participatives relacionades amb aquestes actuacions de millora en les infraestructures de TRAM d’Alacant.

En conjunt, aquestes obres de modernització han comptat amb una inversió que supera els 150 milions d’euros, finançats en part amb aportacions de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional Comunitat Valenciana 2014-2020 (FEDER 14-20).

Les millores tècniques incorporades i les noves infraestructures construïdes, així com el nou material mòbil dual permeten mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards similars a la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.

En aquest sentit, l’obertura del tram entre Gata de Gorgos i Dénia ha permés recuperar un servei molt demandat per les diferents poblacions de la comarca de la Marina Alta que, al seu torn, contribueix a millorar la vertebració de la província i donar resposta a les necessitats de mobilitat de la ciutadania.

Actuacions a Dénia i Benidorm

A Dénia la Línia 9 s’ha modernitzat amb dues noves parades abans d’arribar a l’estació principal, que són Bosc de Diana i Pedrera-Vessanes, construïdes com a part del procés de tramviarizació que ha possibilitat integrar urbanísticament l’antic traçat ferroviari.

Les obres de millora i modernització d’aquesta línia continuen, amb el nou viaducte ja en funcionament sobre el barranc del Quisi a Benissa, i els treballs que començaran en els pròxims mesos dels nous ponts sobre el riu Algar i en el Mascarat a Altea.

A Benidorm, aquestes actuacions han permés millorar les condicions d’accessibilitat de l’estació, construir un nou depòsit de material mòbil, condicionar el baixador de Benidorm Intermodal i completar el nou pas inferior en l’avinguda Beniardà.

Aquestes obres han transformat el passe a nivell de TRAM d’Alacant de les Línies 1 i 9 en un pas a nivell per als vianants, protegit per senyals lluminosos i acústics i amb un pas inferior per a vehicles ja en servei.

Notícies relacionades

26 - 12 - 2024

Carlos Mazón: “Treballem perquè l’Estació Central d’Alacant siga una realitat al més prompte possible”

Assenyala que les obres de la futura Intermodal “avancen a bon ritme, amb gran determinació i prioritat” en la qual...
26 - 12 - 2024

Per primera vegada TRAM d’Alacant oferirà un servici especial en les Línies 1, 2, 3 i 4 durant Nit de cap d’any

El dispositiu previst es posa en marxa per primera vegada abans i després de les campanades Les quatre línies obertes...
23 - 12 - 2024

El Consell aprova el decret llei que prorroga fins al 31 de gener la gratuïtat per a joves en les tarifes de transport públic de la Generalitat

Per a continuar utilitzant este abonament fins a eixa data no és necessari realitzar cap mena de procés de renovació...