Data
23 de August de 2020

Les principals estacions de TRAM d’Alacant ofereixen en les seues màquines de ‘vending’ màscares i gel hidroalcohòlic

Les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant ofereixen en les seues màquines de ‘vending’, al costat de begudes i comestibles, màscares i gel hidroalcohòlic. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha aconseguit un acord amb l’empresa Teika, que gestiona aquest servei, per a incloure aquests productes entre la seua oferta.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha assegurat que "amb aquesta mesura avancem en el servei que presta FGV a les persones usuàries i ajudem a garantir la seguretat sanitària enfront del *coronavirus, tenint en compte que l’ús de màscares és obligatori en el transport públic".
 
Arcadi España ha recalcat que des de la Generalitat "estem duent a terme totes aquelles actuacions que milloren les condicions dels viatgers i viatgeres perquè els seus desplaçaments amb metro o tramvia tinguen la màxima seguretat possible i confien plenament en aquest transport públic".
 
Màscares a 0,95 euros
 
Les màscares que es distribueixen són de dos tipus, una de model quirúrgic, en embolcall individual, que costa 0,95 euros, i una altra de fabricació tèxtil reutilitzable, que val 3 euros la unitat. El gel s’ofereix en envasos de 100 ml per 3 euros.
 
Les estacions de metro en les quals s’ofereixen aquests productes són, de moment, Xàtiva, Colón i Àngel Guimerà, a València. A Alacant, s’han instal•lat en Mercat, Luceros i Benidorm.
 
Des d’FGV i Teika s’ha anunciat que si la iniciativa té bon acolliment per part dels viatgers s’ampliarà a més estacions. Teika és una empresa d’alimentació i café per mitjà de màquines automàtiques que opera en edificis públics i privats, en els quals serveix diferents productes de ‘vending’.

Mesures de prevenció
 
Aquesta iniciativa se suma a les que es desenvolupen des d’FGV per a afavorir l’ús del transport públic segons les condicions de prevenció establides, entre les quals destaca l’ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments, en les condicions establides per les autoritats sanitàries.
 
En les últimes setmanes s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions, que compta amb la col•laboració de les Forces de Seguretat.
 
També des de l’empresa pública es recorda als usuaris que disposen de dispensadors de gel hidroalcohòlic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
A més, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i als trens, i ha diferenciat els seients de manera alterna, per a facilitar que els viatgers es distribuïsquen correctament i mantinguen la distància de seguretat amb altres usuaris.
 
Des d’FGV s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica. També de manera temporal les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
En les estacions, els usuaris i usuàries poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...