Data
02 de December de 2023

Més d’un terç dels usuaris de TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que el “prefereix” a altres mitjans de transport

  • El 57,5% opta pel metropolità per no tindre vehicle privat, el 18 per no poder aparcar i el 12,4% per no disposar d’un altre mig públic
  • L’estació amb major nombre de transbords és Marq-Castillo, amb el 64,9%, seguida de Benidorm (14%) i Luceros (10,5%)

Més d’un terç dels usuaris de TRAM d’Alacant, en concret el 35,3%, assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “prefereix” desplaçar-se amb el tramvia davant altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2023.

Este estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels clients sobre el servici de TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després d’efectuar 1.511 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,57% amb un nivell de rellevància del 95,5%, entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan, principalment, per no disposar de vehicle privat (57,5%); davant les dificultats per a trobar aparcament 18%; i per no disposar d’un altre mig públic (12,4%). La resta utilitzen el metropolità per qüestions com la comoditat (3,6%), economia/estalvie (3%) i rapidesa (0,5%).

El mateix informe assenyala que el 26,5% dels passatgers de TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport malgrat posseir vehicle propi, enfront del 73,5% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.

Quant al transbord de línies, el 11,3% sí que realitza este tipus de desplaçaments, mentre que el 88,7% restant no ho efectua. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produeix és en la de Marq-Castillo (64,9%), seguida de Benidorm (14%), Luceros (10,5%), Mercat (2,9) i Lucentum (2,9%).

Valoració del servici

Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,70 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa de TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servici que es presta és del 95,2%, dels quals el 39,67% atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8% i tan sols el 1,2% restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (9,19); el preu (9,12); la senyalització (9,12); la facilitat i rapidesa per a adquirir el títol de transport en l’estació (9,10); i l’accessibilitat a l’estació (9,10).

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
27 - 09 - 2024

TRAM d’Alacant àmplia des de l’1 d’octubre el servici d’autobús d’Altea a Teulada amb motiu de les obres dels viaductes de Algar i Mascarat

FGV ha establit les parades del servici substitutori en les proximitats de les estacions afectades en este tram de la...
19 - 09 - 2024

Martínez Mus destaca que la implantació de Navilens en la xarxa de TRAM d’Alacant representa un avanç cap a un servici més accessible per a totes les persones

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha explicat que s'han instal·lat uns 3.000 codis en 217 estacions i...