Data
03 de March de 2012

Responsables dels transports de la regió austríaca d’Oberösterreich visiten el TRAM d’Alacant

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va rebre la visita una delegació de responsables del govern i l’empresa gestora dels transport de la regió austríaca d’Oberösterreich (Alta Àustria), que es van desplaçar fins a Alacant per a conéixer com funcionen i quins són les principals característiques dels trenes-TRAM.
 
Els representants polítics d’esta demarcació van mostrar el seu interés per la infraestructura del TRAM Metropolità d’Alacant, especialment pels trenes-TRAM que unixen la capital alacantina i Benidorm i que des de fa quatre anys circulen per una antiga línia de ferrocarril que va ser rehabilitada i electrificada. El TRAM és l’única xarxa ferroviària d’Espanya i una de les poques d’Europa a tindre models d’este tipus en funcionament.
 
El govern de la regió de l’Alta Àustria, situada al nord-oest del país i la capital del qual és Linz, estudia reconvertir la línia centenària, coneguda com Mühlkreisbahn, que discorre per la selva Bohèmia, perquè per ella puguen circular trenes-TRAM moderns i ecològics trenes-TRAM, moguts per electricitat.
 
A més, i dins d’un pla global de desenvolupament dels transports públics de tota eixa zona centreeuropea, les autoritats responsables estudien implantar dos xarxes urbanes de tranvia en les ciutats de Gmuden i Traun, per la qual cosa el model del TRAM també els ha servit d’exemple de desenvolupament i integració d’esta infraestructura en una ciutat de grandària mitjana.
 
Acompanyats per responsables de FGV a Alacant, la delegació austríaca va visitar els tallers d’El El Campello en els que es realitza el manteniment de totes les unitats elèctriques del TRAM.
 
En estes instal·lacions, la delegació austríaca va observar les peculiaritats tècniques d’estos trens i va rebre una explicació dels servicis, història i característiques de la xarxa de FGV a Alacant. A continuació, es van desplaçar fins al El Campello per a allí agafar un tren-TRAM de la L-1 que els va portar fins a Benidorm.
 
Els delegats del govern d’Alta Àustria i els gestors de transport d’esta regió van comprovar la versatilitat d’estos trens per a circular en trams de diferents característiques urbans i interurbans, o el que és el mateix, tranviaris i ferroviaris, la qual cosa els convertix en un dels models més innovadors del mercat.
 
Els trenes-TRAM pioners a Espanya
 
FGV es va convertir al juliol del 2007 en la primera ciutat espanyola que va començar a utilitzar unitats mixtes de trenes-TRAM, amb les característiques d’accessibilitat i confort d’un tranvia i la potència d’un tren de rodalia. Actualment estos trens circulen entre les estacions d’Estels i Benidorm per una antiga via de quasi un segle d’antiguitat que s’ha preparat i electrificat per a poder donar este servici.
 
Els trenes-TRAM –Construïts per l’empresa Vossloh en la factoria d’Albuixech- són unitats elèctriques segures, ràpides, accessibles i respectuoses amb el medi ambient. El seu principal característica és la versatilitat que els permet circular per trams urbans i interurbans amb temps molt competitius, compartint parades i infraestructura amb la resta de tramvies. Estes unitats poden aconseguir velocitats punta de fins a 100 quilòmetres per hora.
 
En els últims anys, diversos operadors de transport han visitat la província per a conéixer el model d’explotació de FGV, especialment els trenes-TRAM, que han situat a l’empresa com un dels referents més innovadors en l’àmbit nacional i internacional.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...