Data
08 de December de 2018

TRAM d’Alacant aplica des del pròxim 10 de setembre l’horari laborable no lectiu

TRAM d’Alacant aplicarà des de dilluns que ve 10 de setembre, l’horari laborable no lectiu que suposa mantindre els horaris que s’han oferit durant els mesos d’estiu. 

L’execució de l’última fase de les obres del túnel de Serra Grosa i el seu enllaç amb la via general ha obligat a prendre esta decisió, amb la finalitat de garantir la regularitat i puntualitat del conjunt del servei del TRAM d’Alacant.
 
Esta mesura suposa modificar els horaris de Línia 2 ((Luceros-Sant Vicent del Raspeig) i Línia 3 (Luceros-El Campello) que no incorporen així els tramvies que funcionen com a reforços durant els períodes considerats d’hora punta, a primera hora del matí, migdia i vesprada. 
 
No obstant, per a pal·liar els efectes d’esta mesura circularan en doble composició els tramvies de les Línies 2 i 3 que tenen una major afluència de viatgers en les hores punta.. Les Línies 1 (Luceros- Benidorm) i 4 (Luceros-Playa de San Juan) no patixen alteració d’horaris.
 
Des de dilluns passat 3 de setembre, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté fora de servei la parada de La Isleta per estes mateixes obres, que es prolongaran durant els pròxims tres mesos. Com a alternativa es recomana als usuaris que utilitzen la parada d’Albufereta. 
 
En Albufereta, on paren habitualment les Línies 3 i 4 del TRAM d’Alacant, també oferix servici des de dilluns passat la Línia 1.  A més, als voltants, els usuaris podran pujar a les línies d’autobús 9, 21 i 22.
 
Les freqüències dels trens i tramvies dependran de les diferents línies i de la franges horàries, per la qual cosa s’aconsella als clients que s’informen en la pàgina web www.tramalicante.es i en el telèfon gratuït de Informació i atenció al client (900 72 04 72). 
 
Obres en Serra Grossa 
 
En estos moments FGV està executant l’enllaç de la via 2 del túnel de Serra Grossa amb la via general. Al concloure esta obra, l’actual tràfic tramviari i ferroviari es desviarà per esta via a través del túnel en circulació de via única, l’enllaç de la via 1 del túnel amb la via general. Quan es concloga esta última comunicació, tot el trànsit es realitzarà pel túnel, ja en doble sentit. 
 
Les obres, amb un pressupost total de 29,9 milions d’euros, es van iniciar al febrer de 2010 i es van suspendre a l’octubre de 2013. Fins eixa data s’havien executat 21 milions d’euros i queden pendents prop de 9 milions d’euros. Les obres es tornaren a rependre a finals de 2017. 
El 30% del projecte en fase d’execució inclou la instal·lació de la superestructura de via, catenària i instal·lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavatges electrònics i Control de Tràfic Centralitzat (CTC).
 
Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l’avinguda de La vila joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i La Isleta del TRAM d’Alacant.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...