Data
27 de January de 2025

TRAM d’Alacant oferirà servici d’autobús entre les parades d’Hospital Vila i Benidorm des del 28 de gener

TRAM d'Alacant FGV
  • Una vegada finalitzades les obres dels viaductes de Algar i Mascarat la Línia 9 (Benidorm-Dénia) presta servici sense necessitat de transbord
  • Les obres de duplicació de via i electrificació que s’executen en este tram de la Línia 1 obliguen a interrompre la circulació ferroviària
  • Les parades alternatives s’han situat a Benidorm, Cala Finestrat, Hospital Vila, Costanera Pastor i Creueta

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) oferirà servici d’autobús, des de demà dimarts 28 de gener i fins a finals d’abril, entre les estacions d’Hospital Vila i Benidorm de la Línia 1 (Luceros-Benidorm) de TRAM d’Alacant.

Al mateix temps, la Línia 9 (Benidorm-Dénia) recupera la normalitat en tot el seu traçat, una vegada finalitzades les obres dels nous viaductes de Algar i Mascarat, per la qual cosa el recorregut es realitzarà sense necessitat de transbord.

La interrupció del servici ferroviari en este tram de la Línia 1 es realitza a conseqüència de les obres de duplicació de via i electrificació que s’executen en este tram. Com a alternativa, FGV ha disposat un servici d’autobús en este tram amb parada a Benidorm, Cala Finestrat, Hospital Vila, Costanera Pastor i Creueta que enllaçarà amb el servici ferroviari en circulació, en les parades de Creueta (direcció Luceros) i Benidorm (direcció Dénia).

En el tram afectat, únicament quedarà sense servici d’autobús el baixador de Terra Mítica.

Per a més informació sobre els servicis, els usuaris poden consultar els horaris de pas, a més d’en les estacions i parades de TRAM, en el telèfon d’informació d’Atenció al Client (900 72 04 72), així com en la pàgina web www.tramalacant.es i l’app oficial.

Obertura del tram Altea-Calp de Línia 9

Completades les obres dels nous viaductes de Algar i Masacrat, s’ha obert a la circulació el tram Altea-Calp, sense servici des d’abril del passat any, al mateix temps que s’ha completat la renovació i modernització de la Línia 9, per la qual cosa les unitats duals ja poden circular entre Benidorm i Dénia, sense necessitat que els viatgers realitzen cap mena de transbord.

Els nous viaductes de Algar i Mascarat posen fi a la renovació integral de la Línia 9 iniciada en 2014 per la Generalitat i que ha obligat a interrompre la circulació en diferents trams al llarg d’estos deu anys.

Nous viaductes

El projecte que s’ha executat sobre el riu Algar ha consistit en la construcció d’un pont paral·lel al ja existent, construït entre 1913 i 1915, i que es manté com a passarel·la per als vianants, tal com establix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local.

L’actuació del Algar ha inclòs l’execució d’un viaducte amb llosa de formigó el tauler del qual té una longitud de 226 metres i un ample total de sis metres.

El nou viaducte de Mascarat és una estructura metàl·lica d’eix recte, un pes de 114.000 quilograms i una longitud total de 43,20 metres, salvant el barranc amb una única obertura isostàtica i de les mateixes característiques que el tauler original (estructura metàl·lica tipus PRATT).

A més, l’actuació de Mascarat ha inclòs la reposició en tot el traçat (aproximadament 1,5 quilòmetres) de l’actual superestructura de la plataforma ferroviària en balast per via en placa, protecció i l’execució de 12.475 metres quadrats de superfície de talús mitjançant malles de triple torsió reforçada, al llarg dels tres túnels que travessa el TRAM d’Alacant en esta zona.

L’obertura dels nous ponts comporta la retirada de les unitats dièsel que seran substituïdes pels més moderns trens duals, incorporats des de 2023 al tram Dénia-Calp i que ara circularan per tota la línia.

Característiques de les obres entre Hospital Vila i Benidorm

Les actuacions en execució discorren pels térmens municipals de la Vila Joiosa, Finestrat i Benidorm, al llarg de 6,23 quilòmetres. El projecte, amb un pressupost pròxims als 40 milions d’euros, IVA inclòs, és finançat amb fons de la Unió Europea MRR.

Els treballs consistixen a duplicar la via a nivell d’infraestructura, inclosa l’execució d’un nou viaducte sobre el Barranc del Murtal, superestructura de via i electrificació.

En la mateixa actuació, es rehabilitaran els baixadors Cala Finestrat; i Terra Mítica amb els nous requeriments d’accessibilitat i equipaments i es millorarà l’accés a l’Hospital de la Marina Baixa des del baixador d’Hospital Vila amb la instal·lació d’un ascensor per a dotar d’un millor accés i complir amb els criteris d’accessibilitat.

La posada en servici d’eixes obres està planificada per a finals de 2025 i requerix tallar la circulació ferroviària temporalment.

Notícies relacionades

16 - 02 - 2025

TRAM d’Alacant va facilitar al gener 1,4 milions de desplaçaments

Els moviments diaris són 88.112 més que en el mateix període de 2024, un 6,28 % més La Línia 2...
12 - 02 - 2025

FGV destinarà 7,8 milions d’euros al manteniment de catenària, subestacions elèctriques i instal·lacions de baixa tensió en TRAM d’Alacant

El contracte serà per tres anys amb la possibilitat de dos pròrrogues anuals que elevarien la inversió a 12,8 milions...
08 - 02 - 2025

Els jóvens van estalviar 5,7 milions d’euros en realitzar 7,2 milions de viatges en TRAM d’Alacant gràcies a l’Abonament Jove en 2024

L'Abonament Jove Gratuït ha suposat el 35,5% dels viatges i s'ha convertit en el primer títol de transport més utilitzat...