Fecha
13 de marzo de 2010

FGV Alicante recibe la visita de una nueva delegación holandesa interesada por el modelo de tren-TRAM

 delegación holandesa de south Holland

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV),-TRAM Metropolità d’Alacant ha rebut la visita d’una delegació dels Països Baixos, integrada per responsables del govern de la regió de South Holland, que estudien implantar el model de tren-TRAM utilitzat a Alacant en el desenrotllament de les seues comunicacions interurbanes.
 
Responsables de FGV Alacant i de Vossloh, empresa encarregada de la construcció dels tren-TRAM, un model mixt de tren electrificat que s’adapta tant a recorreguts urbans com interurbans, han rebut als responsables de South Holland a Benidorm, on han agafat un tren que els ha traslladat a l’estació de Mercat, en el centre d’Alacant.
 
La delegació estudia implantar composicions semblants als tren-TRAM entre la ciutat de Gouda i les localitats de Katwijk i Noordwijk, situades ambdós en la costa del Mar del Nord. En total, el trajecte cobriria uns 55 quilòmetres de recorregut, el primer tram dels quals estarà preparat en 2012, per a completar l’obra en 2015.
 
Part de la infraestructura necessària per a escometre este projecte es farà amb la renovació d’una via ja existent, mentres que el recorregut que transcorre entre Zoeterwoude i les poblacions costaneres requerix la construcció de via nova.
 
Els representants d’esta delegació holandesa han lloat les característiques del tren-TRAM implantat per FGV Alacant, un model de tren amb gran adaptabilitat ‘que encara no funciona en els Països Bajos’.
 
El tren-TRAM que circula per la xarxa de FGV Alacant és un vehicle articulat lleuger que funciona com a tren de rodalia en l’àmbit metropolità i com a tramvia en l’àmbit urbà. Per les seues característiques, estos trens mixtos poden moure’s per la ciutat perquè té capacitat de circular en vies amb ràdios de corba tancats, desnivells variats i, a més, tenen una alta energia de frenada i acceleració.
 
El seu avantatge és que també presenten temps de viatge molt competitius en trajectes interurbans, sense necessitat que els usuaris realitzen transbord, per la qual cosa poden considerar-se una opció perfecta parell donar resposta a les noves necessitats de mobilitat.
 
Visites anteriors Durant 2009, FGV Alacant va rebre la visita d’onze delegacions, algunes d’elles estrangeres, que van comprovar ‘in situ’ els avantatges d’este transport a fi d’importar el model d’Alacant a les seues regions d’origen.
 
Per les seues característiques, estos trens mixtos són idonis per a unificar les proximitats i el transport metropolità en una mateixa xarxa. Fins a tres delegacions holandeses van visitar el passat any el TRAM per a estudiar el model d’Alacant i connectar diferents nuclis urbans en este país: l’operador Regi Linq, que optava al concurs per a gestionar la Línia que unix Holanda Meridional, l’empresa holandesa Connexxion -la major companyia de transport d’autobús d’Holanda- que també optava a gestionar una línia metropolitana i una tercera delegació composta per autoritats polítiques, municipals, provincials i comarcals de la regió de L’Haja i de les províncies de Gelderland i Oversijssel.»

 

Noticias relacionadas

04 - 10 - 2024

FGV facilita el acceso a las actividades programadas en Valencia y Alicante con motivo de la celebración del 9 de Octubre

Metrovalencia y TRAM d’Alacant permiten acceder en transporte público a las propuestas festivas organizadas por la Generalitat La programación de...
08 - 07 - 2023

FGV facilitó la movilidad de 1,8 personas usuarias en TRAM d’Alacant en junio

Los desplazamientos supusieron un 32,5% más que en 2022 y 449.594 más de viajeros y viajeras que en el mismo...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...