Accessibilitat

 Accessibilitat en TRAM d'Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, tal com s’arreplega en el seu Pla d’Accessibilitat Universal, està en constant adaptació de les seues instal·lacions als requeriments d’accessibilitat.

Supressió de barreres Arquitectòniques

  • Totes les parades, trens i tramvies del TRAM estan adaptades a les persones amb problemes de mobilitat reduïda i als viatgers que es desplacen en cadira de rodes.
  • Les estacions subterrànies compten amb escales automàtiques i estan equipades amb ascensors -especialment dissenyats per a persones amb problemes de mobilitat- que comuniquen els vestíbuls amb la via pública i amb les andanes.
  • En totes les parades hi ha rampes per a facilitar a les persones en cadires de rodes l’accés des de les andanes a les unitats.

Nota sobre cadires de rodes, elèctriques i escúters

S’entén per cadira de rodes, a l’efecte de la normativa (RD 1544/2007, de 23 de novembre i la seua modificació publicada de 20 de setembre de 2019), aquell producte de suport per a la mobilitat de persones inclòs en l’objecte i camp d’aplicació de les següents normes:

a) Cadires de rodes de propulsió manual. Segons norma UNE-EN 12183.

b) Cadires de rodes amb motor elèctric i escúters amb motor elèctric amb tres o més rodes. Segons norma UNE-EN 12184, i que puguen ser incloses en les Classes A i B, o en la Classe C sempre que complisca amb les dimensions i zona de maniobra establides per a la Classe B. Les dimensions màximes de longitud i amplària són, respectivament, de 1.300 per 700 mil·límetres.

Supressió de barreres en la Comunicació

Dispositius de comunicació per a persones amb discapacitat auditiva.

  • L’Espai del Client de Luceros disposa de bucle magnètic.

Missatgeria WhatsApp alternativa Símbolo de WhatsApp

Servei de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva. És una alternativa còmoda i directa a la comunicació mitjançant veu que es presta, a través dels serveis d’atenció dels intèrfons de les estacions i el telèfon d’atenció al client.

  • La persona que tinga qualsevol incidència en una estació de Tram d´Alacant pot utilitzar el número corresponent als intèrfons per a sol·licitar ajuda o informació. Aquest servei estarà disponible en el mateix horari en el qual estan obertes les estacions:
     
Avatar telèfon whatsApp TRAM, servei de missatgeria telefònica en intèrfons per a persones amb discapacitat auditiva

 Intèrfons

609 940 275

 

  • Per a qualsevol comunicació o sol·licitud d’informació que presten els telèfons 900 d’atenció al client, ateses en el mateix horari que l’atenció telefònica, en servei de dilluns a diumenge.:
Avatar telèfon whatsApp TRAM, servei de missatgeria telefònica per a persones amb discapacitat auditiva

Atenció al client

696 900 888

Dispositius de comunicació per a persones amb discapacitat visual.

  • Els teleindicadores de les parades de la L2 disposen de dispositiu Cyberpass, que permet escoltar la informació sobre el pas dels pròxims trens, des de l’altaveu del qual disposen les parades. Aquest dispositiu s’acciona mitjançant un comandament desenvolupat per ONCE i mitjançant sistema bluetooth.